Засобами ІТ - технологій формуються і розвиваються різні компетентності учнів, у тому числі пізнавальні, комунікативні, соціальні. Вони сприяють розвитку інформаційної та дослідницької культури учнів. Адже одночасний вплив на слух і зір полегшує процес сприйняття та запам'ятовування інформації за допомогою яскравих образів. А це основа будь-якої сучасної презентації. Таким чином, мультимедійні уроки найбільш оптимально і ефективно відповідають триєдиній дидактичній меті уроку: 1. Освітній аспект; 2. Розвивальний аспект; 3. Виховний аспект. Методи і прийоми використання мультимедіа дуже різні, але всі вони допомагають зробити урок цікавим. Мультимедійна презентація служить не тільки для подачі знань, а і для їх контролю, закріплення, повторення, узагальнення. Використання презентації у навчальному процесі дозволяє: - дати учням повну та достовірну інформацію про досліджувані явища та процеси;
- підвищити роль наочності в навчальному процесі;
- задовольнити запити, бажання та інтереси учнів;
- економити навчальний час.
За допомогою презентації ефективно вирішуються дидактичні та виховні завдання: - при вивченні нового матеріалу; - при закріпленні пройденого, - при повторенні; - при узагальненні, систематизації знань. На етапі пояснення нового матеріалу варто подбати про те, щоб презентація була наповнена унікальними фактами, які не можна пояснити словами або продемонструвати іншими засобами. Мультимедійна презентація є поєднанням комп'ютерної анімації, графіки, відео, музики, які організовані в єдине середовище. Відмінною особливістю мультимедійної презентації є її інтерактивність. Мультимедійна презентація - це сучасний високотехнологічний спосіб донести інформацію до учнів. Структура мультимедійних презентацій Як правило, мультимедійна презентація складається з 2-х частин.
Перша частина - мультимедійний ролик, завдання якого -донести основну інформацію, підготувати до її сприйняття. Друга частина - інтерактивна, вона містить повну інформацію про об'єкт вивчення. Мультимедійні презентації можуть мати різні властивості й вигляд залежно від цілей, які необхідно досягти. Елементи мультимедійної презентації: - відео;
- аудіо;
- 3D- моделі;
- рисунки. фотографії;
- текст;
- анімація;
- навігація.
Дані елементи можна представити в абсолютно різних комбінаціях. Присутність всіх елементів у презентації не є обов'язковою.
Мультимедійна презентація може бути інтерактивною. Мультимедійні навчальні презентації призначені для допомоги викладачу й дозволяють зручно та наочно представити матеріал. Майстерно зроблена презентація може привернути увагу учнів іпробудити інтерес до навчання. Проте не слід захоплюватись і зловживати зовнішньою стороною презентації, пов'язаної зі спецефектами. При використанні ммультимедійних презентацій необхідно врахувати такі вимоги: - роль і місце презентації на даному уроці;
- мотивація - необхідна складова навчання, яка повинна підтримуватись упродовж усього уроку;
- постановка навчальної мети й навчальних завдань з використанням презентації;
- подача навчального матеріалу, ефективність впливу навчального матеріалу на учнів;
- максимальне залучення учнів в активну діяльність на уроці.
Слід пам'ятати, що використання презентації виправдане далеко не для кожної теми та заняття. Переваги презентацій - це наочність, зручність і швидкість. Але необхідно дотримуватись певних правил: - Необхідно використовувати так звані рублені шрифти, причому розмір шрифта повинен бути досить великим.
- Варто врахувати, що на великому екрані текст і рисунки буде видно краще і крупніше, ніж на екрані комп'ютера.
- Важливо підібрати правильне поєднання кольорів для тла та шрифта. Вони повинні контрастувати. Краще читається темний шрифт на світлому тлі.
- Слайдів не повинно бути багато, максимум - 30.
- Слайди не треба перевантажувати ні текстом, ні картинками, бо увага буде розсіюватися.
- Не варто вставляти у презентації великі таблиці.
- презентація повинна доповнювати, ілюструвати те, про що йде мова на занятті.
- У презентації не варто використовувати музичний супровід, якщо він не несе смислове навантаження.
Використовувати Інтернет - ресурси на уроках краще в мультимедійних презентаціях, підготовлених за допомогою програми Power Point. Пристворенні комп'ютерної презентації всі засоби наочності розміщуються в комп'ютері або на іншому цифровому носії та демонструються на уроці за допомогою мультимедійного проектора. Комп'ютерна презентація - це набір слайдів, об'єднаних можливістю переходу від одного слайду до іншого, які зберігаються в загальному файлі. Слайд - логічно автономна інформаційна структура, що містить різні об'єкти, які представляються на загальному екрані монітора у вигляді єдиної композиції. У складі слайду можуть бути присутніми такі об'єкти: - заголовок і підзаголовок;
- графічні зображення;
- таблиці;
- діаграми;
- тексти;
- маркіровані списки;
- тло;
- колонтитул;
- номер слайду;
- дата;
- різні зовнішні об'єкти.
Демонстрація - процес проведення комп'ютерної презентації. 1 етап. Постановка завдання. 1) для якого заходу призначена презентація: для проведення уроку;
для позакласного заходу; виступу. 2) тип уроку, на якому використовується презентація: лекція;
самостійна робота;
експеримент;
оцінювання навчальних досягнень.
3) в якій формі відбуватиметься демонстрація: керованій доповідачем;
автоматичній.
як відбуватиметься демонстрація: на моніторі вчительського комп"ютера;
за допомогою проектора;
на всіх моніторах;
на екрані телевізора.
2 етап. Планування презентації.
Цей етап починається з відбору медіа-матеріалів.
Потім отриманий матеріал необхідно розділити на логічно закінчені блоки. Далі необхідно вирішити, скільки слайдів буде міститись у кожному блоці. 3 етап. Створення презентації. необхідно за короткий час створити грамотний з дизайнерської точки зору проект.
|